Rogue and Gambit #1 review: knipperlichtrelatie

Ooit elkaars grote liefde, toen uit elkaar gegroeid en nu verplicht samenkomen: Rogue en Gambit zijn terug!

Je hebt Romeo en Julia, Jim en Pam, Superman en Lois Lane, Homer en Marge en dan Rogue en Gambit. De twee zijn een van de meest iconische koppels uit de popcultuur. Ondergetekende was dan ook helemaal van zijn melk toen Rogue op Iceman viel in de X-Men-films. Ik groeide immers op met de tekenfilmserie van de X-Men waarin Rogue en Gambit een relatie hadden. Deze fan kan terug op beide oren slapen, want het duo wordt eindelijk terug bij elkaar gezet.

Letterlijk, want Kitty Pryde (nu de leider van de X-Men) stuurt de oude geliefden op een missie. Hun romantische achtergrond is de ideale vermomming voor hun reis naar een paradijs waar er vreemde dingen gebeuren met mutanten. De missie is helemaal tegen de zin van Rogue, maar Gambit had niks liever gewild in de wereld.

De missie zelf is nogal vaag en dat is helemaal niet erg. Kelly Thompson (Hawkeye, Captain Phasma) schrijft de personages zo leuk en herkenbaar neer dat het gemis van een meeslepend plot niet nodig is vanaf de eerste bladzijde. De missie intrigeert wel, maar het zijn de personages die je meeslepen. Rogue gedraagt zich terughoudend, terwijl Gambit hun oude liefde terug wil doen aanwakkeren. Dat doet hij tot op het vervelende toe en daarmee legt hij ook zijn kwetsbaarheden bloot.

Tekenaar Pere Perez en inkleurder Frank D’Armata zijn het ideale verbond. De personages ademen en de kleurrijke bladzijden schitteren. Het meest beklijvende is de spectaculaire opening die in twee geweldige bladzijden de volledige relatie van Rogue en Gambit uit de doeken doet. Fans van de personages zullen zonder twijfel geraakt worden door het werk van dit creatieve team.

Rogue and Gambit #1 is geschreven door Kelly Thompson, getekend door Pere Perez en uitgegeven door Marvel Comics op 3 januari 2018.

Aanrader

Aanrader