Blijf op de hoogte
Geekster nieuwsbrief

Inschrijven

Gran Turismo 7: patch en problemen

Gran Turismo 7 is nog maar net uit, en volgens onze review een goede game. Helaas gaan nieuwe releases niet meer zonder slag of stoot, of zonder giga updates. Zo kwam er recent patch 1.07 uit voor het spel die grote problemen met zich meebracht. Een downtime van meer dan 24u zette de playerbase voor een voldongen feit: moderne games zijn vaak altijd online met microtransacties.

Vorige week donderdag kwam patch 1.07 uit voor GT7. Doordat de update zoveel van het spel in de war bracht, werd besloten om het spel langer in onderhoud te houden. Dit zorgde ervoor dat het voor 30 uur zo goed als onspeelbaar was, want je kon het spel niet opslaan omdat je altijd online moet zijn. Voor wie GT7 nog maar net in huis haalde, is dit uiteraard een grote domper.

De patch die deze problemen moest oplossen, kwam dan wel extreem snel ter plekke om de brand te blussen. De patchnotes uit 1.08 verduidelijken de problemen die opgelost zijn. Hier hebben we de belangrijkste aanpassingen opgenomen. Zo waren er in de lijst met beschikbare auto’s in de gebruikte en nieuwe dealerships bijvoorbeeld gewoon geen auto’s te vinden. Daarnaast was het voor sommigen niet mogelijk om hun carrière verder uit te bouwen omdat hun vooruitgang niet te zien was op de wereldkaart.

Instellingsproblemen

Andere problemen zijn verbonden aan de auto-instellingen. Wanneer je een auto kiest voor een race, kun je auto-instellingen aanpassen of een preset kiezen. In offline mode kwam daar een foutmelding die nu verholpen is. Daarnaast waren er problemen met het kopiëren van die instellingen na het openen en sluiten van de auto-instellingen. Ook dit is niet meer aanwezig.

Een specifiek probleem had te maken met de Ford GT raceauto ’18. De auto ging enkel in de eerste versnelling wanneer een volledig instelbare transmitter werd gebruikt. Daarnaast waren er problemen met de instellingen van races. Auto’s werden gezien als passend voor de race terwijl ze eigenlijk niet voldeden aan de vooropgestelde eisen. Dit heeft te maken met de balance of performance (BoP) wat invloed heeft op de PP voor races. Decal problemen zijn ook aangepast, zodat je eigen ontwerpen die nu wel bewaard blijven.

Daaraan verbonden werden lobby-instellingen gefixt waarbij je assistsettings zoals autodrive eigenlijk niet mocht veranderen, maar toch nog steeds kon. Assistmode werd ook niet naar jouw default terug gezet nadat je een specifieke missie had gedaan waarin die instellingen anders gezet waren. Dat zorgde ervoor dat je deze instellingen dus telkens opnieuw moest instellen naar jouw wensen. Een groot probleem waren de 4×4-banden, die in missies en rijbewijzen niet werden toegepast. Je reed dus niet met de juiste banden in die races, wat je prestaties enorm beïnvloedt tot frustratie toe.

Auto’s met veel downforce die over verhoging rijden, zijn nu aangepast. Je verliest nu minder grip op de baan dan voordien met dit type auto op het moment dat je over een verhoging rijdt.

Pijnpunten

Een grote permanente verandering is hoeveel credits je kunt verdienen voor bepaalde tracks. Helaas beïnvloedt dit ook de tips uit onze review. De clean-race bonus is nu ongeveer de helft van wat je er voordien mee kon verdienen op dezelfde track. In het algemeen verdien je 1/4 of 1/2 minder credits dan voor de patch. Echter zijn er wel microtransacties toegevoegd. Deze waren niet aanwezig in de reviewversie die wij kregen, en zijn enkel achteraf toegevoegd. Uiteraard is dit een groot minpunt en te betreuren dat pas na de reviewperiode deze dingen zijn toegevoegd.

Daarbovenop zijn veel auto’s veel duurder geworden dan in vorige versies van de game. Deze combinatie maakt het veel moeilijker om de auto’s te krijgen die je wil. Een jammere zaak.

Als laatste is het vermelden waard dat er een extra functie is toegevoegd: broadcastmode. Die is nu te vinden in de geluidsinstellingen, waardoor mensen die het spel streamen veilig zijn voor copyrightproblemen.

Patch notes

Total
1
Shares
Gerelateerde artikels