In de jungle is het eten of gegeten worden. Het is een simpele regel maar iedereen volgt het vlotjes en zo blijft de cirkel van het leven mooi in balans. Tot je natuurlijk iets moet drinken want dan komt iedereen op dezelfde plaats terecht. Allerlei lokroepen vliegen door de lucht, sommigen om te paren, anderen op zoek naar prooi en zelfs enkelen die een jager misleiden in Call of the Wild!
- Spelontwerp: David Medley, Evan Scheidegger
- Uitgever: Rather Fun Games
- Art: Evan Scheidegger
- Aantal spelers: 3-6
- Leeftijd: 8+
- Speelduur: 15 minuten
Reviewcopy verkregen via uitgever
Harooooom!
In Call of the Wild krijgt iedere speler 2 dierkaarten van elk van de 5 soorten. Er zijn niet echt beurten maar het spel begint zodra een speler een kaart omgedraaid op tafel neerlegt en de lokroep van het dier roept. Een andere speler kan hierop reageren en ook een kaart neerleggen met een andere, of dezelfde lokroep. Als beide spelers akkoord gaan, dan ontmoeten ze elkaar en draaien ze hun kaarten om.
Chee Chee!
Natuurlijk is er een zekere hoeveelheid vertrouwen nodig om zomaar akkoord te gaan en in Call of the Wild kan je maar beter goed opletten! Als beide dieren inderdaad zijn wie ze roepen te zijn en van dezelfde soort blijken, dan gaan ze paren en leggen beide spelers een kaart af in hun puntenstapel.
Natuurlijk kan een speler ook zijn tegenstanders misleiden. Als hij bijvoorbeeld de lokroep van de Megalotaur roept maar eigenlijk eerder een jager is, wat je kan zien links van het dier op zijn kaart, dan heeft hij die in de val gelokt en legt hij beide kaarten af in zijn puntenstapel.
Hissssss!
Maar een valstrik zal maar zoveel keer werken. Spelers weten vlug wie ze kunnen vertrouwen en wie niet en kunnen spelletjes binnen spelletjes beginnen spelen. Ik doe de lokroep van een prooi en iemand antwoordt! Fantastisch! Maar wat is dit? Hij speelde eigenlijk een kaart van een dier dat op mij jaagt!
Yip Yip!
Zo proberen de spelers zo vlug mogelijk hun kaarten uit te spelen. Verraad je jezelf te vroeg, dan ga je moeilijker je kaarten uitspelen want niemand zal ingaan op je lokroepen, wacht je te lang dan gaan er al een heel deel paren gevormd zijn. Het is een heerlijke mix van snode plannen te maken, elkaar om de tuin te leiden of misschien gewoon eerlijk te zijn en je een goede partner te zoeken.
Het spel eindigt als 1 speler al zijn kaarten weet te af te leggen en dan telt men iedere kaart in zijn puntenstapel. Elke kaart is 1 punt waard en degene met de meeste punten wint!
Buzz Buzz!
Call of the Wild heeft ook nog een leuke uitdaging voor degenen die het spel nog wat uitdagender willen maken. In deze mode krijgt iedere speler 2 objectieven die hen extra punten opleveren en er dus ook voor gaan zorgen dat je meer moet afwegen wat je wil bereiken. Wil je gewoon jagen en het spel zo vlug mogelijk afsluiten? Of ga je sluw te werk om de objectieven te behalen?
Het is allemaal mogelijk in Call of the Wild!
Yipp yupp? Harooooom!
Call of the WildRaak
- Leuke lokroepen
- Mind games en sneaky moves
- Super cute qua design
- Vlot te leren en vlot gespeeld
Braak
- Niet iedereen houdt ervan vertrouwen te verliezen
- Best gespeeld met een wisselende groep