Get Packed: Couch Chaos review – chaotische partygame op Switch

Get Packed: Couch Chaos is niet nieuw, je hebt het all kunnen spelen op PC en consoles. Nu komt het couch co-op spel ook naar de Nintendo Switch. Een chaotische partygame of reisgame op zakformaat. Hoe entertainend is deze versie van de game?

Ontwikkelaar: Moonshine Studios
Uitgever: Coatsink Software
Platformen: Nintendo Switch
Datum: 28 April 2022
Disclaimer: Geekster kreeg een reviewcopy voor het schrijven van dit artikel

Verhuizen is een heel werk. En je kunt vaak toch wel wat hulp gebruiken. Waarom niet deze verhuisfirma inhuren? Tot je ziet hoe het er aan toe gaat! Get Packed: Couch Chaos heeft een storymode, die je met maximaal 4 kunt spelen, en je meeneemt in een verhaal over de ondraaglijke druk van kapitalisme. En veel verpakkingschaos.

© Coatsink Software

Je kunt de twee handen van je karakter onafhankelijk gebruiken om zaken vast te grijpen.

De chaos

De game is gelijkaardig aan spellen zoals Overcooked en Moving Out. De huisjes zien er een beetje uit zoals bij The Sims. Maar in plaats van volbouwen ga je leeghalen. Je kunt zowel meubels, planten en hekkens meesleuren en in de verhuistruck gooien, of mooi verpakken voor je ze in de truck plaatst. En daar ligt meteen het chaosaspect van de chaotische partygame. Je kunt de twee handen van je karakter onafhankelijk gebruiken om zaken vast te grijpen. Maar door een soort van ragdoll-effect, is het heel moeilijk om dit precies te doen. Daardoor heb je vaak het verkeerde vast, vliegen meubels en andere dingen gewoon in het rond terwijl je ze mee naar buiten probeert te nemen. Het menu is leuk gedaan, net een fotoboek.

get packed: couch chaos
Verpakken kan ook hardhandig © Coatsink Software

In dat proces kun je zowel het huis als de meubels breken, wat je minpunten oplevert. Bepaalde voorwerpen snel genoeg versturen met de truck, geeft je meer punten. En dure stukken in het huis vinden, kan je ook een extra ster doen verdienen. Samenwerken loont dan ook! Het blijft echter leuk om gewoon voorwerpen vast te nemen, rond te rennen en het pad van verwoesting achter je te zien. De bedoeling is het maximaal aantal sterren te halen per level, namelijk 3 sterren. Elkaar (on)gewild tegenwerken is echter geen probleem, wat voor zij die van entropie houden de ideale situatie is. Je kunt bijvoorbeeld blijven trekken aan hetzelfde stuk meubel tot de tijd om is.

De verpakking

Maar alles is er in een handig meeneem formaat.

Net zoals je bij Overcooked het verschil tussen console/PC en Nintendo Switch versie kunt zien in grafische kwaliteit, is het hier niet anders. Ja, het ziet er een tikkeltje vlakker en ongenuanceerder uit. Maar alles is er in een handig meeneemformaat. Er zijn ook extra minigames toegevoegd, wat het tot een leuke partygame maakt, maar ook gemakkelijk in de auto op weg naar ergens als vermaakt past. Het spel laadt jammer genoeg relatief langzaam als je het volledig hebt afgesloten. Even geduld hebben is daar de boodschap.

Het verhaal zelf gaat telkens over soorten van meubels en voorwerpen in een truck steken en daarmee sterren verdienen om het level te winnen. Maar het verhaal escaleert zelf sterk, wat soms gewoon daardoor hilariteit uitlokt in deze chaotische partygame. De logica van de figuren past perfect bij hun manier van verpakken en verhuizen. Het geheel is niet per se veelomvattend. Het is redelijk duidelijk wat je krijgt voor je geld.

In levels verdien je sterren © Coatsink Software

Conclusie

De grootste troef is absoluut dat je het verhaal met meerdere spelers kunt spelen.

Get Packed: Couch Chaos brengt dus wat je verwacht. De humor die daarmee gepaard gaat, is niet altijd even lachwekkend, maar er zijn altijd wel leuke elementen per level. De grootste troef is absoluut dat je het verhaal met meerdere spelers kunt spelen. Ook dat het spel gemakkelijk te leren is, en daarom voor spelers van alles levels toegankelijk is. Je moet er enkel rekening mee houden dat sommigen zeker gefrustreerd zullen zijn, door de onaccuraatheid van het vastnemen van meubels of gewoon door het niet halen van alle sterren. Voor de prijs van 11.99 euro, kun je het echter goed verantwoorden om deze aan je Nintendo Switch-bibliotheek toe te voegen.

get packed: couch chaos
Money Money Money © Coatsink Software

Chaotische partygame voor onderweg

get packed: couch chaos
4 5 0 1
Get Packed: Couch Chaos doet niets nieuws en is uiteindelijk enkel een port naar de Nintendo Switch. De minigames zijn een leuke extra, maar maken het niet meteen waard ook deze versie te kopen als je het al op een ander platform hebt. De Nintendo Switch is echter wel gemakkelijk overal mee te nemen, en het gemak waarmee je op deze handheld co-op kan doen, biedt grote voordelen. Het is zeker geen onvergetelijke game, maar wel leuk om tussendoor op te pakken en samen door te spelen. Voor de prijs kun je gelukkig niet veel mis doen, vooral als je spelletjes zoals Overcooked en Tools Up leuk vindt, als ook om simpelweg met de hele familie te spelen.
4/5

• Het volledige verhaal is speelbaar in co-op
  • Simpel en snel met meerderen te spelen