Hunt for Wolverine #1 review: waar zit iedereens favoriete X-Men?

Niemand blijft dood in de wereld van comics en dat geldt ook voor de onsterfelijke held van Marvel: Wolverine.

In 2014 liep het leven van Wolverine op zijn einde in de Death of Wolverine-minireeks. Nadat hij het slachtoffer werd van een virus dat zijn genezingskracht kapotmaakte en hij vast kwam te zitten in een adamantium omhulsel, namen de X-Men en fans afscheid van het populaire personage. Vier jaar na het heengaan van Wolverine is hij terug en deze keer niet in de gedaante van Old Man Logan, maar als echt teruggekeerd uit de dood.

Naar de terugkeer van Wolverine in het stripuniversum van Marvel werd al een tijdje gehint. Hunt for Wolverine is de miniserie die verklaart hoe dat gebeurd is en hoe de X-Men en andere superhelden omgaan met zijn verrijzenis.

Het eerste nummer van de reeks zit vol iconische personages. Het geheim achter de dood van Wolverine (het heeft te maken met zijn begraafplaats) wordt ontdekt door de Reavers. Deze criminele cyborgs jagen al sinds de jaren tachtig op de X-Men en meer specifiek op Wolverine. Storm, Colossus, Nightcrawler, Kitty Pryde en Firestar nemen het tegen hen op in een strijd die uitdraait op de zoektocht naar Wolverine. En het zullen niet enkel X-Men zijn die hem willen pakken.

In Hunt for Wolverine voelt het aan alsof we nog eens afscheid nemen van Wolverine met personages die emotioneel terugkijken naar zijn heengaan. Een slechtere scenarist zou hiermee een wrang gevoel creëren door het gemak waarmee hij dat overleden karakter terughaalt. De focus verschuift echter naar het mysterie dat schrijver Charles Soule, ook achter de pen voor Death of Wolverine, steekt in de dood van Wolverine en de zoektocht ernaar.

Soule maakt samen met tekenaars David Marquez en Paulo Siqueira van een verplicht nummertje (want Wolverine zou sowieso ooit moeten terugkomen) een plezierig actiespektakel dat je doet uitkijken naar wat de terugkomst van Wolverine nog allemaal kan betekenen.

Hunt for Wolverine #1 is geschreven door Charles Soule, getekend door David Marquez en Paulo Siqueira en uitgegeven door Marvel Comics op 25 april 2018.

Amusant

Amusant