Natalia and the swamp of sadness

1

Oké: Hand omhoog wie er niet vermoedde dat je ergens YouTube-views kon kopen.

Niemand? Yeah. Dacht al zoiets.

Zelfs al weet je niet meteen waar je daarvoor zou kunnen aankloppen, je had toch wel al een vermoeden dat er ergens een of andere gast was die YouTube views, Facebook likes en Twitter followers verkoopt per duizend, of 10.000 voor een vriendenprijske. En als jij dat al weet, wees dan maar zeker dat Bob Savenberg dat weet en dat Patrick Guns, spokesman van Universal Music Belgium dat weet. Dat Tom Helsen ineens zijn geloof in de muziekbusiness verloren is, is zijn probleem dan maar. Dat hij tot nu toe nog dacht dat er in Universal Music nog geloof te hebben viel, verbaast mij al bijna evenveel als dat hij niet wist dat je youtube-views kon kopen.

Twee mogelijkheden: Ofwel wist niemand in het Vlaamse medialandschap van het bestaan van YTViewer af, of ze zijn allemaal geshockeerd aan het wezen voor ‘dramatic effect’ en in de hoop van nog eens in het nieuws te komen (looking at you, Isabella A). Ik geraak er ook maar niet uit welke van de twee opties er het zieligste is. Meest waarschijnlijk is het een mengeling van alle twee en dat is dan via een soort sadness-synergy nog het zieligste van allemaal.

Ja, iemand van Universal dacht “187.000 views, dat is niet slecht maar dat kan beter”. En ja, het was stom om dat niet te spreiden of het in kleinere chunks te doen. En ook: dat Natalia zelf er niks van afwist geloof ik graag, maar dat Universal het ontkent is gewoon naïef. Al die dingen zijn echter nog allemaal vergeefbaar.

Maar dan, en nu komt the good part, in wat volgens mij de slechtste PR-move in jaren is: De YouTube video offline halen. My god, ze hebben daar toch echt geen gedacht van hoe schandalen werken. Nobody gave a fuck over de nieuwe clip van Natalia. Nee wacht: ze gaven 187 000 fucks, wat voor mij al te veel is, maar ieder z’n eigen smaak, whatever. Nobody gave a fuck en dan was het ineens schandaal en eindelijk, EINDELIJK, zijn mensen geïntereseerd in de YouTube-video, en willen ze “nekeer zien” what all the fuss is about en dan

HALEN ZE HEM OFFLINE.

Really?

Als dit het soort marketing genieën zijn die achter de Vlaamse artiest staan: geen wonder dat de nieuwe Natalia-clip maar 180.000 views heeft.

Natalia, neem een voorbeeld aan deze jongedame. Zij kocht haar likes niet maar werd overstelpt met kutcommentaar en toch bleef haar filmpje staan.

Share.

About Author

Avatar

Full-time PHP-developper en freelance nerd. VInd zijn muziek-,film- en boekensmaak beter dan die van u.

Reacties