Mighty No.9 voor de derde keer uitgesteld

0

Aaaah, Mighty No.9 toch… Normaal gezien had de actie-platformer van Comcept (die we al eens konden testen op Gamescom vorig jaar) in onze volgende gamekalender moeten zitten, maar daar dachten de goden anders over. Vergeet de oorspronkelijke release van 12 februari dus maar, de nieuwe periode is ‘Lente 2016’.

Na dash absorbeer je hun power, zoals hier boven het hoofd van Beck

Voor de derde keer zal de spirituele opvolger van Megaman op zich laten wachten. Het volledige bericht is te vinden op de website van de ontwikkelaar, maar de oorzaak ligt bij de netcode voor de matchmaking. Deze bevat nog te veel bugs en doordat Mighty No.9 op elke console uitkomt, neemt het oplossen van de problemen meer tijd in dan gepland. De ontwikkelaars en boegbeeld Keiji Inafune verontschuldigen zich natuurlijk voor het ongemak, om de mededeling af te sluiten.

Hier ook duidelijk de Xel power boven Beck's hoofd

Dat het spel later uitkomt is een spijtige zaak, maar het brengt wel een ander probleem aan het licht: het houden van beloftes. Mighty No.9 is, zoals vaker en vaker het geval is tegenwoordig, ontstaan uit een kickstarter. In 2013 was de campagne om de opvolger op de Blue Bomber tot leven te brengen in slechts een paar weken volbracht. Het spel had het levenslicht moeten zien in de herfst van 2014, maar dat werd in eerste instantie uitgesteld naar 12 februari, gevolgd door het nieuws van vandaag.

De kickstarter was, zacht uitgedrukt, een succes.

Als backer van het project loopt de frustratie op, wanneer de beloofde datum van een gefinancierd product verscheidene keren opschuift als het lijkt in de buurt te komen en het product zelf al niet meer hetzelfde is als in het begin. Net zoals voor monsterproject Star Citizen of de talrijke early acces openwereld-survival-games (wie riep daar DayZ ?!) is het opletten met je centen. Je weet nooit echt hoe en wanneer je zal krijgen wat de zeemeerminnenzangen van de kickstarterpagina beloofden. Al mogen we in dit geval nog blij zijn dat het spel afgewerkt raakt. Laten we hopen dat dit de laatste vertraging is…

Share.

About Author

Jason Blomme

Games games en nog eens games. Ik ben geboren met een controller in de handen en zal zo waarschijnlijk ook heengaan. En podcasts.

Reacties