Geekster Speelt #33: Red Dead Redemption 2, Hitman 2 en meer

0

Dag beste Geeksters! In Geekster Speelt gaan we kort in op het spel waarmee we ons de laatste veertien dagen mee bezig gehouden hebben. Soms is dat een grote release, soms is dat een kleintje dat misschien tussen de mazen van het net is geglipt, of een spel dat al jaren geleden is uitgekomen. Een videospel, een bordspel of nog iets anders: het kan allemaal. De voorbije weken kon het volgende ons boeien:

Red Dead Redemption 2

Matti: De eerste twee weken na de release van Red Dead Redemption 2 speelde ik niks anders. Verhalen kunnen me gemakkelijk meeslepen, en games hebben dat bijna verslavende element waardoor je constant wil terugkeren. Red Dead Redemption 2 is daarvan het toppunt, maar op een trage manier die in schril contrast staat met bijna al de rest waarin het snel moet gaan.

Maar plots rond de helft vertraagde alles en wou de game dat je echt uren aan een stuk ervoor moet vrijmaken. En dat had ik gewoon een hele tijd niet meer. Tot het online luik opdook en ik met een vriend op onze paarden kroop en de zonsondergang tegemoet reed… Of zo hadden we het toch voorgesteld. Error na error kwamen we tegen, waardoor we Red Dead Online vroegtijdig aan de kant hebben gelegd. En toch was ik getriggerd: om het soloverhaal weer verder te spelen. Op de helft valt de game dus stil, maar verdorie wat is het weer smullen daarna. Iemand heeft de controller uit mijn handen moeten slaan, gewoon zodat ik hier snel even kon schrijven wat ik aan het gamen ben. Mag ik nu terug de PlayStation aanzetten, Michiel?

Ik neem zoveel mogelijk selfies met hondjes in Red Dead Redemption 2, sue me.

Hitman 2

Michiel: Net zoals Season One, krijgt Hitman 2 om de zoveel weken een tijdelijke uitdaging: een Elusive Target. Ons eerste slachtoffer werd gespeeld door niemand minder dan Sean Bean. Je krijgt een goede week of twee (al veel beter dan de 48 uur die het in het begin was!) om éénmalig te proberen je doelwit te doden. Faal je, dan is het voorgoed je kans verkeken (tenzij de doelwitten over een goed jaar misschien nog eens zouden terugkeren). Je hebt dus ook maar één kans om voor de silent assassin-rating te gaan. Gelukkig kan je zolang je niet gestorven bent of geen doel bereikt hebt wel steeds herbeginnen, zodat je elke situatie goed kan verkennen. En maar goed ook, want gewoon om zoveel mogelijk Sean Bean te horen heb ik vaak op de restart-knop geduwd. IO Interactive heeft hem immers best veel laten doen en het vermoeden is dat hij later misschien nog eens zal terugkeren. Hij speelde namelijk Faba, iemand die door het ICA al meerdere malen om het leven is gebracht, maar steeds uit de dood herrijst. Omdat dat een beetje genant is, besloot het agentschap om 47 erop af te sturen.

Sean Bean/Faba was te vinden in het laboratorium in Miami, waar hij zijn volgende spectaculaire ontsnapping aan de dood aan het voorbereiden was. Mogelijkheden genoeg om hem om het leven te brengen: een dodelijke android, explosieven waar ons doelwit geïnteresseerd in is, de koffie waar hij steeds van drinkt…  Nadat alle afleidingen (en mogelijke getuigen) echter uit de weg waren, kozen we deze keer toch voor een best gruwelijke manier. Waarschuwing: niet voor gevoelige zieltjes:

Octopath Traveler

Yves: Ja, ik ben nog steeds bezig met Octopath Traveler. De game blijft me boeien, maar ik kan het niet in langere sessies spelen omwille van de toch repetitieve structuur. Onlangs had ik wel wat tijd te doden op het vliegtuig en toen ging het pots toch heel snel vooruit. Ik heb ondertussen twee van de acht scenario’s uitgespeeld en heb al meer dan 80 uur op de teller staan. En dit allemaal zonder enige sidequests. Deze game is echt wel waar voor je geld. Wat ook leuk blijft, is dat je af en toe nog iets nieuws ontdekt, zelf na al deze tijd. Zo vond ik pas gisteren het shrine voor de subjob Thief, waardoor nu iedereen in mijn party een subjob heeft. Hierdoor kon ik enkele skills swappen waardoor mijn speelstijl weer helemaal aangepast is. En de baasgevechten blijven gewoon geniaal. Het battle system is dé reden om deze game te blijven spelen. Het blijft me mateloos boeien. Misschien dat ik tegen de tijd dat het onvermijdelijke vervolg wordt aangekondigd ook echt de game volledig zal uitgespeeld hebben. Of misschien ook niet.

octopath traveler ophilia end

Geekster

Waar ben jij de voorbije week mee bezig geweest? Was er een videospel waardoor je je console of je pc-scherm niet kon verlaten of heb je met vrienden een leuk bordspel uitgeprobeerd? Laat het ons weten via Facebook, Twitter of Discord.

Share.

About Author

Michiel Van Belle

Michiel Van Belle speelt videogames, boardgames en tabletop rpg's. Hij leest naast de occasionele comic ook veel fantasy en historic fiction. Zijn grote geeky love is soundtracks.

Reacties