Dragons of Tarkir: Your Dragon, their doom!

1

De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars, zei Winston Churchill al. Of, in zeldzame gevallen, door een tijdreizende drakensjamaan. In Dragons of Tarkir, de nieuwe uitbreidingsset van Magic: The Gathering die in de winkelrekken verschijnt op vrijdag 27 maart, ontdekken we welke gevolgen de acties van Sarkhan Vol in het Tarkir van 1280 jaar geleden hebben gehad.

9usadon445_cardart1 - kopie

Sarkhan slaagt erin Ugin te redden na zijn nederlaag tegen Nicol Bolas

Met behulp van een magisch artifact van de plane Zendikar slaagt Sarkhan erin het leven te reden van Ugin, The Spirit Dragon na zijn verpletterende nederlaag tegen Nicol Bolas. Ugin overleeft het en dus blijven ook de Dragon Tempest waarvoor hij verantwoordelijk is, magische stormen waaruit draken geboren worden, bestaan. De oude Khans moeten het onderspit delven en de vijf brood leaders, Ojutai, Kolaghan, Silumgar, Atarka en Dromoka komen aan het hoofd te staan van de nieuwe clans, waarin draken en mensen samenleven. Zo’n beetje als How to Train your Dragon, maar dan meer “How to Train your Human“.

Dragonlord Kolaghan

Kolaghan, een van de vijf Dragonlords van Tarkir

Wanneer Sarkhan terugkeert naar het heden, is Tarkir onherroepelijk veranderd. De draken heersen over de wereld en de eens zo machtige Khans zijn nu slechts hun onderdanen. Zurgo, die in een ander leven bekend stond als Helmsmasher is nu Bellstriker, een lakei die de komst van de draken aankondigt.

Zurgo Bellstriker

Zurgo: ooit Helmsmasher, nu Bellstriker

Wat voor sommigen een vloek is, is voor anderen een zegen. In deze alternatieve tijdlijn werd Narset, ooit Khan van de Jeskai clan, niet gedood, maar kreeg ze de kans haar latente spark te doen ontbranden, waardoor het hele multiversum plots voor haar open kwam te staan.

Narset Transcendant

Narset ontdekt dat ze een planeswalker is

Ook voor de spelers is Tarkir een heel andere plane geworden. Net als de clans van vroeger heeft ook ieder dragonbrood zijn eigen mechanic. Bolster en Dash, de mechanics van de Dromoka-clan en de Kolaghan-clan, kennen we nog uit Fate Reforged, maar voor de volgelingen van Ojutai, Silumgar en Atarka krijgen respectievelijk Rebound, Exploit en Formidable als handelsmerk. Spreuken met Rebound worden uit het spel verwijderd als je ze speelt, waarna je ze aan het begin van je volgende beurt gratis nog eens een keer mag spelen. Als een creature met Exploit in het spel komt, mag z’n eigenaar ervoor kiezen een creature op te offeren om extra vruchten van dat offer te plukken. Kaarten met Formidable worden krachtiger als de totale aanvalskracht van je creatures meer dan 8 bedraagt.

Naast de clan-specifieke mechanics, keert ook Morph terug in een nieuw jasje: Megamorph. Creatures met Megamorph kan je ondersteboven spelen voor 3 kleurloze mana als een eenvoudig 2/2 creatures, maar als je hun Megamorph-kost betaalt, kan je het creature veranderen in zijn ware gedaante en het bovendien nog eens versterken met een +1/+1 counter.

Wat kan je verder nog verwachten? DRAKEN. Draken in alle soorten en kleuren. En zeg nu zelf: Wie wordt daar nu nièt enthousiast van?

 

Share.

About Author

Jeroen Van Heel

Cardboard cowboy, Nintendo nerd en Dr. Deathrite himself. Show your moves!

Reacties