gevaar!

Alien RPG starter set review: waar goden heersen

Alle reizen beginnen met een eerste stap. Of misschien met een ingave van coördinaten en het aansteken van de zware plasmamotoren. Alien RPG starter set geeft ons een schip, de sterrenkaarten en de brandstof die we nodig hebben om onze reis in het beangstigende universum te starten!

Spelontwerp: Christian Granath,Nils Karlén & Tomas Härenstam
Uitgever: Fria Ligan (Free league publishing)
Aantal spelers: 2- ?
Leeftijd: 12
Speelduur: one shots of meerdere sessies.

Reviewcopy gekregen via uitgever

Rollenspel: een kleine introductie

Een rollenspel is een vrij breed begrip maar het gemakkelijkst uit te leggen als “een interactief theater” waarbij 2 of meer spelers zich nestelen rond een tafel, in een zetel, in het park of waar men maar wil om samen een verhaal te beleven. Een van de spelers is een spelmeester die alles in de wereld beheert, van hoe de wachter aan de deur reageert tot diepe gesprekken met een geliefde. De rest van de spelers kruipt in de huid van een personage uit de wereld.

Rollenspellen kunnen gaan van diepe donkere mysteries onderzoeken tot schatten jagen of ruimtevaart overleven. Een groep spreekt meestal af welk soort spel ze willen spelen. Sommigen hebben liever iets speltechnisch intensief met veel regels, anderen zijn voorstander van drama en houden het systeem beperkt tot een enkele dobbelsteen die gerold wordt.

Allen hebben ze gemeenschappelijk dat er bepaalde waarden afgesproken zijn voor personages om zo de wereld te kunnen kaderen. Kan je over die muur springen? Is die wachter te overmeesteren? Het zorgt voor een faire afhandeling van een situatie. Rollenspelen geven een unieke spelervaring die je toelaat om gaandeweg door veel avonturen een mooi verhaal te bouwen.

Wil je meer weten? Lees dan zeker onze grote introductie.

Zoals een omhelzing van een facehugger

Heb je al ervaring met de Alien RPG-setting maar zoek je nog de perfecte plaats om te beginnen? Dan ga je hier alles vinden wat je nodig hebt. Heb je een opfrissing nodig of ben je volledig onbekend met het Alien RPG gegeven, dan nodigen we je graag uit om een kijkje te nemen naar onze review.

boeken
© Free League Publishing

Fria Ligan is een uitgever die zich niet tevreden stelt met een product dat half afgewerkt is.

Fria Ligan is een uitgever die zich niet tevreden stelt met een product dat half afgewerkt is en dat kan je ook onmiddellijk ervaren als je de Alien RPG starter set-doos opent. Sfeervolle personagefiches, 20 dobbelstenen die getint zijn met het universum, kaarten, wapens, tokens en regels. De doos doet je onmiddellijk zin krijgen om aan tafel te gaan zitten en de angst tot je te laten komen.

Kaarten
© Free League Publishing

Alle kennis begint met de basis

Natuurlijk is een rollenspel niet zomaar te spelen en daar helpt het handige basisboek je om te starten. Alle regels die nodig zijn om de eerste sessie te spelen, zijn duidelijk beschreven en gemakkelijk toe te passen. Daarna kan je je tanden zetten in het bijgevoegde avontuur genaamd Chariot of the Gods. Een driedelig verhaal waar alle personages in deze Alien RPG starter set op gebaseerd zijn. Bijhorend zijn al hun agenda’s, motivaties en duistere geheimen.

Alien RPG starter set info
© Free League Publishing

Het is een onbekend signaal

Maar de eerste ontdekkingen brengen alleen maar verwarring en paniek.

Wanneer de USCSS Montero een signaal krijgt en bruusk uit haar FTL (vlugger dan licht) wordt gesmeten, komt die aan bij een schip dat al meer dan 50 jaar vermist is. Verwarring alom als de spelers zich naar het schip genaamd de Chronos begeven om uit te zoeken wat er gaande is. Maar de eerste ontdekkingen brengen alleen maar verwarring en paniek. Overleven de spelers wat het verlaten schip in petto heeft voor hen? Er is maar 1 manier om het uit te vinden en dat is om het lot te tarten.

Alien RPG starter set dice
©Free League Publishing

Deze starter set zit barstensvol materiaal om het bijgeleverde avontuur te beleven. De dobbelstenen, wapenkaarten, initiatiefkaarten, tokens en basisregels zijn sfeervol en gaan je bijstaan in vele verhalen. Het bijgeleverde verhaal is een perfecte intro om de smaak te pakken te krijgen voor dit universum. Dit is een aanrader voor iedereen die zijn eerste stappen wil zetten in de Alien RPG!

I am a synthetic life form

Fria Ligan is zo gul geweest (of willen ze ons klaarstomen voor de facehuggers?) om 3 digitale versies van deze Alien RPG starter set weg te geven.

Hou onze Instagram-pagina in het oog waar binnenkort onze volgende wedstrijd doorgaat!

Goddelijk

Alien RPG starter set
5 5 0 1
Alien RPG starter set biedt alles wat nodig is om een vliegende start te nemen. De inhoud van de doos is kwalitatief hoogstaand en het product voelt gewoon "af". Een aanrader voor iedereen die fan is!
5/5
0