Scenarioschrijver en Wunderknabe Max Landis probeert het op de regisseursstoel en komt naar goede gewoonte verrassend uit de hoek.

Landis zette zichzelf op de kaart met Chronicle – een originele interpretatie van de superheldenfilm -, schreef het onderschatte American Ultra en maakte Clark Kent opnieuw interessant met zijn comic American Alien. Niet al zijn scenario’s worden succesvol vertaald naar het witte doek en dat probleem legt hij vaak bij de regisseur en het gehele productieproces van Hollywood. Met die uitgesproken meningen, in combinatie met zijn YouTube-hits over Superman en over professioneel worstelen, verwierf hij een grote schare fans, inclusief ondergetekende.

Acteur Brendan (Luke Bracey) staat op het punt uit de kast de komen en Cory (Dustin Milligan), een loser die in sleur zit en op bezoek is in Los Angeles, is bereid hem uit die kast te duwen met alle mogelijke middelen. Ondertussen wordt Gabbi (Emily Meade) aan de deur gezet door haar vriendin die haar meer dan één keer bedroog. Drie onbekende koppen die allemaal bijdragen aan de charme van de film.

mehimher1

Me Him Her is niet echt toonvast op een manier waarvan je nooit weet wat je te wachten staat. De openingssequentie doet je denken aan een jaren 90-komedie, daarna zit je klaar voor een bro-komedie à la The Hangover om over te schakelen naar een bijna klef liefdesverhaal dat toch oprecht overkomt dankzij de chemie tussen de hoofdpersonages, terwijl we in de climax een ingetoomde Scott Pilgrim vs. The World voorgeschoteld krijgen.

De film is het resultaat van Landis die eindelijk eens al zijn ideeën de vrije loop mag laten gaan. Het ene idee slaat al beter aan dan het andere en dat geldt ook voor de moppen in de film. Simpele innerlijke dialogen die opduiken naast personages, zwevende bedden in de ruimte, gigantische penissen en Haley Joel Osment worden afgewisseld met humor uit een doordeweekse sitcom. Door het gebricoleer, de heerlijke soundtrack en enkele dialogen die de nagel op de kop slaan, is Me Him Her een ontzettend charmante film geworden.

mehimher2

7.0 charmant

Me Him Her is de ideale film voor iemand die eens op zoek is naar iets anders en zich goed wil voelen, zonder al te hoge verwachtingen want het is geen perfecte film. Het lijkt bij momenten een stijloefening voor Max Landis die net meer geslaagde dan gefaalde momenten bevat.