De tovenaar Marlok, iemand met het uiterlijk van een licht rottend lijk, heeft zojuist The Maestro en de bijbehorende koninklijke familie, The Maestros, van een ver obscuur rijk gekeeld. Alleen de ex van The Maestro en hun verbannen zoon Willy ontsprongen de dans.
Schrijver en tekenaar: Steve Skroce
Uitgever: Image Comics
Verschijningsdatum: 18 oktober 2017

Nu is Willy de enige die de bloedlijn nog kan voortzetten, maar ja. Hij heeft een nieuw leven op aarde opgebouwd. Willy verdient namelijk een goed zakcentje met het verlenen van dubieuze diensten waar wat magie bij komt kijken. Yep, de laatste hoop voor de familie der Maestro’s is dus een heuse player.

De grootste trekpleister is natuurlijk de naam van Steve Skroce op deze comic. Skroce begon als tekenaar bij Marvel, maar vergaarde faam als storyboardtekenaar van The Matrix. Nu zit hij in een ‘league of his own‘. Recentelijk dook Skroce op om samen met Brian K. Vaughan de miniserie We stand on Guard te maken en met Maestros doet hij een tweede poging als solo-cartoonist.

Maestros

Maestros is een fantasyverhaal en dat verleent je als tekenaar vaak een grootse vrijheid omdat je niet veel hoeft te onderzoeken. Het is een vrijheid waar je mee om moet kunnen gaan en helaas geldt dat niet voor Skroce. Je wordt als lezer halsoverkop een wereld ingeduwd die de jouwe niet is en waar de vreemde termen je om de oren vliegen. Wanneer het tijd wordt om kennis te maken met Willy is de kans groot dat je de draad al kwijt bent.

Skroce blijft wel een magnifieke tekenaar. Zijn tekenwerk is echt om te smullen: sommige karakterontwerpen zijn erg geestig. Een goed voorbeeld is de bloem in de openingspagina’s. Het is te hopen dat lezers niet massaal afhaken na het eerste issue. De verhaallijn waarin Willy’s verleden wordt behandeld, heeft het in zich om de lijm van deze serie te zijn.

Het is geen sterk openingsnummer. Maestros laat wel voorzichtig zien dat het potentieel heeft om wat te worden. Doe jezelf een plezier en bekijk ook de trailer.

6 Mwoa

Maestros beloofde ons de terugkeer van Steve Skroce. Helaas laat dit openingsnummer ons wat koud.