De wittebroodsweken van Suzie en Jon zijn voorbij. Daarbij komt kijken dat het koppel dat de tijd stilzet na een orgasme op de hielen wordt gezeten door de sekspolitie. Maar de moeilijkste obstakels die ze moeten overwinnen, zijn hun eigen communicatieproblemen.

In het tweede volume van Sex Criminals vervolgen schrijver Matt Fraction en tekenaar Chip Zdarsky het verhaal van het verliefde koppel met de speciale gave waarmee ze banken overvallen om een bibliotheek te redden. Op het einde van het eerste volume ontsnapten Suzie en Jon op het nippertje uit de kluwen van de sekspolitie, een organisatie dat ook de tijd kan stopzetten na een goede seksbeurt. De sekspolitie heeft het gemunt op mensen die misbruik zouden maken van die gave en volgen die mensen dan ook op de voet. Het klinkt alsof dit vervolg boordevol actie zal zitten, maar het tegendeel is waar.sex criminals 2

Fraction en Zdarsky vertellen een persoonlijk verhaal over de moeilijkheden die een verliefd koppel kan ondervinden. Als de sensatie en de opwinding van lust en een nieuwe relatie plots voorbij zijn, welke weg ga je dan in? De communicatieproblemen die in het eerste volume al lichtjes de kop opstaken, blijken hier een mogelijke pretverderver te zijn. Jon staat hier een stuk centraler dan voorheen. Hij kampt met psychologische problemen en dreigt het spoor kwijt te raken door een beslissing die hij als het beste voor de relatie zag. Ook Suzie voelt zich niet helemaal in haar vel in de serieus geworden romance. Naast de uitgediepte ontwikkelingen tussen Suzie en Jon doen enkele nieuwe personages een intrede die een positief licht werpen op seks. Lezers van het eerste volume zullen prettig verrast zijn!

Het tekenwerk van Zdarsky is opnieuw fantastisch. Hoewel de visuele humor hier wat geminderd is ten opzichte van zijn voorganger, viel het ons op hoe goed er gespeeld wordt met timing en strippanelen. Moppen vallen precies op het juiste moment en ook de dramatiek en actie worden op bepaalde momenten flink naar boven geschroefd. Gevoelsmatig is dit volume donkerder, maar gelukkig zorgt de nodige humor voor een goeie balans. En het blijft verbazingwekkend hoe dit volwassen boek praktische advies geeft over hoe om te gaan met serieuze en gevoelige kwesties zoals depressies en struikelblokken in relaties.

Image Comics / $14,99 / Sex Criminals #6-10 / Matt Fraction & Chip Zdarskysex criminals 2

90%
90%
Orgastisch!

Het tweede volume van Sex Criminals is even intelligent en entertainend als zijn voorganger. En hoewel het plot zelf niet heel veel vordering maakt, is de uitgediepte focus op persoonlijke problemen en liefdesrelaties net wat het vervolg zo goed maakt. Haal dus geen zelfhulpboek in huis als je in zak en as zit, maar wel Sex Criminals!

• Tekenstijl
    9
    9