Review: Poet Anderson (Tom Delonge)

0

Angels & Airwaves bracht onder leiding van Tom Delonge (ex-frontman van Blink-182) enkele maanden geleden The Dream Walker uit. Het centrale thema van het album was de scheidingslijn tussen realiteit en de droomwereld. Om dieper in het verhaal te duiken werd het album aangevuld met een bekroonde animatiefilm, genaamd Poet Anderson. Deze week ligt de eerste prequel comic in de rekken. Let’s enter the Dream World.

Het verhaal begint met Jonas Anderson, een doodgewone tiener, die samen met zijn broer een middel ontdekt om lucide dromen op te wekken. Hierdoor komen ze terecht in een futuristisch universum dat gedeeld wordt door alle dromers. Een utopia is dit echter niet. Nadat ze op de hielen worden gezeten door Night Terrors, het soort wezens dat je liever niet tegenkomt, ontmoeten ze de villain van het verhaal. Hij is uit de Jonas’ ziel om zo in onze realiteit te geraken.

Tom Delonge is niet bang om grote projecten op te starten, wat leidde tot zijn ontslag uit Blink-182. Dit jaar belooft hij nog drie albums die elk gepaard zullen gaan met een novel. Voor dit verhaal kon hij op de hulp rekenen van Ben Kull (Father of the Pride, Mission Hill). Samen schreven ze een sterk origin-verhaal van het hoofdpersonage, al is de diepgang in de personages nogal beperkt.

Dream Walker (2)

De vormgeving werd verschafd door Djet, een relatief onbekende (maar daarom niet onbeminde) in de comic-wereld.. De cinematische vormgeving en stellaire landschappen leggen de ideale basis voor een sci-fi verhaal aan.

83%
83%
Dreamlike

Poet Anderson #1 is een interessant debuut. Het sterk verhaal, ondersteund door een passende grafische stijl, vormt een ideale aanvulling op de animatiefilm en het muziekalbum. Daarnaast is het ook een aanstekelijke ervaring om een verhaal via verschillende media te beleven. Heerlijk om artiesten creatief bezig te zien.

• TEKENSTIJL
    9
  • VERHAAL