Incoming 1 review: het Marvel-event van 2020 gaat van start

[columns][column size=”2/4″]Weten jullie het nog? In de zomer van 2019 vierde Marvel Comics haar 80-jarig bestaan met de comics Marvel Comics #1000 en #1001. In deze comic werd het zaad gezaaid voor hét event van 2020. Het wachten is voorbij. Incoming is daar!

[/column][column size=”2/4″]Schrijver: Al Ewing, Jason Aaron, Donny Cates, Dan Slott en meer.
Tekenaars: Humberto Ramos, Jim Cheung, Carlos Pacheco, R.B Silva en meer.
Uitgever: Marvel Comics
Verschijningsdatum: 24 december 2019[/column][/columns]

Deze comic begint, zoals zoveel strips, met een moord. In een appartement vinden we een oude bekende terug. The Masked Raider staat gebogen boven een lijk. Er is een man vermoord, maar er is op geen enkele manier te zien hoe de moord is gepleegd. Bij de dode man ligt een briefje met een code en een Hala Ster. Via een list betrekt de Raider de rest van het Marvel-universum erbij, waarna het spel op de wagen is.

© Marvel Comics

Incoming werkt toe naar..

Incoming is een anthologietitel. Als in een soort estafetteloop geven enkele teams het verhaal aan elkaar door, waarna ze het met een paar korte pagina’s voortzetten. Het heeft in zijn uitvoering wat weg van het eerder genoemde Marvel Comics #1000. Dit zijn allemaal korte verhalen waarin de helden zich bezighouden met het oplossen van dit mysterie.

Het voordeel van deze nieuwe aanpak is dat je ziet hoe een gebeurtenis de levens van al deze Marvel-helden beïnvloedt. Het nadeel van deze aanpak is dat je een belachelijke hoeveelheid Marvel Comics moet lezen om al deze uitstapjes goed te kunnen volgen. Je valt soms echt midden in een verhaal. Ergens in de jaren tachtig werd bij Marvel de regel gesteld dat elke comic iemands eerste is. Dat zou men weer eens ter harte moeten nemen. Dit soort grappen komen de leesbaarheid niet ten goede.

Wat gelukkig goed werkt zijn de gekozen tekenaars. Er is gekozen voor mensen met een mooie lezersvriendelijke stijl. Toppers als Humberto Ramos, R.B Silva en Jim Cheung zijn achter hun tekentafel gekropen om hier aan mee te werken. Het ziet er gelikt uit.

Aan het einde van deze comic worden de verhalen op een overtuigende manier aan elkaar geknoopt en krijg je als lezer een goed voorproefje van het event waar Marvel komend voorjaar mee aanvangt: Empyre!

0