New York staat in rep en roer, en slechts één superheld kan redding bieden: Spider-Man!

Schrijver: Robbie Thompson
Tekenaar: Nate Stockman
Uitgever: Marvel
Verschijningsdatum: 5 juli 2017

Spider-Man: Homecoming lijkt al in alle zalen te draaien, behalve in die van België. Marvel maakt het wachten op de langverwachte samenwerking tussen Sony en Marvel Studios wat draaglijker met enkele nieuwe comics rond de spinnenman. Zo is er nu naast The Spectacular Spider-Man, een volledig nieuwe reeks, ook deze losstaande comic Spider-Man: Master Plan. Die comics hebben gemeen dat Spider-Man terug naar zijn roots keert, terug naar je friendly neighborhood Spider-Man.

In Spider-Man: Master Plan mag je dat heel letterlijk nemen. In het verhaal maak je kennis met een jonge Peter Parker. Hij rent voor zijn leven, niet voor een kwaadaardige entiteit, wel om op tijd in de bioscoop te geraken. Zijn avond wordt overhoop gegooid wanneer de ene bandiet na de andere opduikt in New York. De pientere Parker ontdekt al snel dat er meer aan de hand is.

Robbie Thompson (ook scenarist en producent van Supernatural) schrijft met die opzet geen hoogvlieger, maar wel een typisch Spider-Man-verhaal waarin het hoofdpersonage en de omringende sfeer gewoonweg juist zit. En dat is geen verrassing, want Thompson schrijft al even Spider-Man gerelateerde comics en toonde hoe dat moest met Spidey. Verwacht je dus niet aan het onverwachte, maar wel aan ouderwets superheldenvertier.

De energetische tekeningen van Nate Stockman zorgen voor springlevende strippanelen. Stockman, ondertussen ook bijna Spider-Man-veteraan, geeft de capriolen van onze held weer met uitbundige gebaren. Hij tekent ook overdreven expressieve ogen op Spider-Man zodat je zelfs geen teksten nodig hebt om te weten wat er in zijn hoofd omgaat.

Dat Spider-Man: Master Plan gericht is op het publiek van Homecoming wordt nog maar eens onderstreept door de toevoeging van de oude comic Amazing Spider-Man #2. Daarin dook slechterik The Vulture voor het eerst op. De comic, geschreven door Stan Lee en met tekeningen van Steve Ditko, is een heerlijke nostalgietrip.

7 Plezierritje

Verlang jij ook zo naar Spider-Man: Homecoming? Dan kunnen we deze comic alleen maar warm aanbevelen!

• Tekenstijl 8